جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

شیراز - خبرنگار همشهری: 3 جوان تبهکار که پسربچه 9ساله‌ای را در استان فارس ربوده بودند، بعد از یک هفته به دام پلیس افتادند.

متهمان

متهمان گروگان خود را در یک غار مخفی کرده و برای آزادی او درخواست 200 میلیون تومان پول نقد کرده بودند. صبح هفتمین روز بهمن امسال، پسربچه 9ساله‌ای به‌نام جواد مثل همیشه از خانه‌شان در شهرستان مرودشت خارج شد تا به مدرسه برود.
او هنوز مسافت زیادی طی نکرده بود که پراید قرمز رنگی مقابل پایش ترمز کرد و یکی از 3 سرنشین آن‌که مرد جوانی بود، از خودرو پیاده شد.

مرد جوان رو به پسربچه 9ساله گفت که از دوستان پدر اوست و سراغ مغازه وی را گرفت، سپس از جواد خواست برای نشان‌دادن مغازه پدرش، سوار ماشین شود و وقتی پسربچه 9ساله بی‌خبر از همه‌جا روی صندلی عقب ماشین جای گرفت، نقشه آدم‌ربایی کلید خورد.

اسارت در غار

مردان آدم‌ربا بعد از طی مسیری کوتاه، با چاقو به تهدید گروگان خردسال خود پرداختند و به او گفتند اگر سر و صدا کند، دیگر پدر و مادرش را نخواهد دید.آنها سپس به طرف حاشیه شهر تغییر مسیر دادند و در محلی خلوت و صعب‌العبور توقف کردند. مردان جوان گروگان خود را از خودرو پیاده کردند و بعد از پیاده‌روی در کوهستان، او را به غاری بردند که در دل کوهی در اطراف مرودشت قرار داشت. آنها سپس با تلفن پدر گروگان خود تماس گرفته و به او گفتند پسرش را ربوده‌اند.

طرح شکایت

ظهر همان روز، وقتی پدر کودک گروگان گرفته شده سراسیمه به اداره آگاهی رفت و خبر از ربوده‌شدن پسرش توسط مردانی ناشناس داد، تیمی از ماموران برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان وارد عمل شدند.پدر این کودک مدعی بود پسرش در راه رفتن به مدرسه، از سوی آدم‌ربایان ربوده شده و آنها در ازای آزادی او درخواست 200 میلیون تومان کرده‌اند.

درحالی‌که تماس‌های تهدیدآمیز آدم‌ربایان ادامه داشت، رسیدگی به ماجرا در دستور کار تیمی از کارآگاهان مبارزه با آدم‌ربایی قرار گرفت و بررسی‌ها برای ردیابی گروگانگیران ادامه یافت.مردان ناشناس پدر جواد را تهدید کرده بودند اگر هرچه زودتر مبلغ درخواستی آنها را پرداخت نکند، پسرش را خواهند کشت و این یعنی ماموران با گروگانگیران خشنی روبه‌رو بودند که احتمال داشت برای اجرای نقشه خود دست به هر کاری بزنند.

یک سرنخ

بررسی‌ها برای ردیابی متهمان ادامه داشت تا اینکه تیم تحقیق با انجام کارهای اطلاعاتی، به سرنخ‌هایی از گروگانگیران دست یافت و خیلی زود محل اختفای آنها شناسایی شد اما زمانی که آدم‌ربایان فهمیدند پلیس در یک قدمی آنهاست، تصمیم گرفتند گروگان خود را رها کنند.

سردار سجادیان، جانشین رئیس پلیس استان فارس، با بیان این خبر گفت: گرچه هر سه گروگانگیر شناسایی شده بودند اما برای حفظ جان گروگان، پلیس تصمیم گرفت به انتظار فرصتی مناسب برای دستگیری آنها بنشیند. وی ادامه داد: چهارشنبه شب گذشته، آدم‌ربایان که تصمیم گرفته بودند گروگان خود را رها کنند، از مخفیگاه خود که غاری سرد و تاریک در اطراف شهر بود خارج شدند و پسربچه ربوده‌شده را به شهر آوردند. سپس او را سوار تاکسی کردند تا به تصور خود، با آزاد کردن او کاری کنند که پلیس از تعقیب آنها دست بردارد اما به محض اینکه پسربچه ربوده شده سوار شد و تاکسی حرکت کرد، ماموران وارد عمل شدند و هر سه متهم را دستگیر کردند.

اجیرشدگان

متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی مدعی شدند از سوی فردی برای ربودن پسربچه 9 ساله اجیر شده‌اند. مردان جوان گفتند که این فرد به آنها وعده داده بود درصورت اجرای نقشه آدم‌ربایی هر نفر 700 هزار تومان دستمزد خواهد گرفت اما پیش از اینکه بتوانند نقشه را با موفقیت عملی کنند، دستگیر شدند. گروگانگیران که به مواد‌مخدر اعتیاد دارند بعد از اعترافات اولیه راهی بازداشتگاه شدند و تحقیقات تکمیلی درباره ادعای آنها ادامه دارد.

کد خبر 127301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز